Alla inlägg under augusti 2010

Av Therese Nilsson - 31 augusti 2010 13:55

En liten sten har släppt från mina axlar! Var iväg på ultraljud imorse för att kolla moderkakan och så som ja nämnt tidigare.. Den här gången var det en läkare som kollade å de va mycke svårare ett se själva bebisen tycker ja..huvudsaken dom ser iaf:) Hon skulle mäta å se storleken på bäsen men de va tydligen inte det lättaste då den inte låg still för fem öre men det gick till slut och barnet är normalstort:) Moderkakan hade oxå flyttat sig och låg där den ska:) orsaken till att ja blivit så stor va att ja hade mycket fostervatten!! så det finns tydligen mycket plats att röra sig på i magen å de märks:) Det var iaf inget man skulle göra nåt åt förutom att jag ska göra nåt glykosprov till veckan hos BM.. Men ja slipper iaf gå å oroa mig för att moderkakan ska "ploppa" ut och börja oroa mig för förlossningen ist;)


Nu kom storskruttan hem från skolan så får se vad hon har för planer, hoppas hon vill mysa lite me sin mamma framför tvn en stund för sen ska hon iväg på barngympa...





Av Therese Nilsson - 26 augusti 2010 11:59

Ja det är sånt jag sysslar med idag men just nu jäser degen så då passar ja på å sätta mig här:)

Moa har utflykt med skolan imorn så ja tänkte att hon kunde få me sig nå bullar, sen är det ju faktiskt bra att ha i frysen å ifall nån kommer å hälsar på....fast de händer ju väldigt sällan vilket e jättetråkigt:(

 

Igår va jag iaf till barnmorskan, Moa följde med hon å och fick lyssna på lillebrors/systers hjärtljud:) Det var bra iaf å mitt blodtryck...så mycke mer som va bra va de ju inte... Mitt blodvärde va botten så det är bara å börja med järntabletter igen och magen hade växt alldeles fööör mycket!! 8 cm på fyra veckor, alltså 2cm i veckan dom senaste veckorna!! vilket inte var sådär jättebra...låg lååååångt ovanför kurvan man ska följa.. Ska ju egentligen in på ultraljud om tre veckor för att kolla moderkakan men fick en tid redan nästa vecka för att kolla, troligtvis har inte min moderkaka flyttat sig uppåt utan ligger underst...alltså som ett lock för födelsekanalen och trycker bebisen och magen uppåt varav denna kraftiga tillväxt av magen. Så nu går ja ju och oroar mig hela tiden för att moderkakan ska ploppa ut, då e de ju kört:( Minsta lilla blödning och jag ska åka in på en gång...stränga order!:( Aja, man ska väl inte måla fan på väggen och tro de värsta...jag kan ju lika gärna ha mycke vatten.. Men nu vill jag att det ska va tisdag så jag får nå svar å slipper gå å oroa mig hela tiden..

 

nä, nu återgår ja till bullbaket  

 

 

Av Therese Nilsson - 23 augusti 2010 10:59

Idag är det ju riktigt soligt och skönt ute:) en riktigt fin sensommardag lr va man ska kalla de....jo sensommar är det nog nu, vissa dagar känns det ju som höst men den får gärna vänta lite till för jag vill ha fler såna här fina dagar!

Moa cyklade precis till en kompis och jag tror jag ska gå igenom vårat färg lager och se om vi har nå jag kan måla två barnstolar med...jag hittade dom på loppis i somras men dom behöver fixas till lite sen ska jag föröka hitta nåt litet gulligt bord till oxå:)

Har även en spjälsäng som ska betsas, några tapetvåder som ska upp, säng som ska skruvas ner och städ & tvätt såklart så jag är nog inte sysslolös e  

 

I lördags åkte jag och Moa till furuvik med systeryster och hennes Liam..De va ju inte sådär jättevarmt men perfekt väder för att vara där:) inte speciellt mycket folk heller så man behövde inte köa sådär överdrivet länge!

Hade ju såklart glömt kameran men jag tog några bilder med mobilen iaf...

 

Ett gulligt välkommnande:)


 

Moa och Liam åker lilla fritt fall:)


 

Sen blev de det lite större...bäst att hålla mosters hand:)


 

stretching på hög nivå:)


Imorron börjar min stora tjej tvåan!! usch va tiden går fort!! Hon är nervös säger hon så får se om mammsen ska följa med en sväng:) Men tydligen böejar sånt bli lite pinsamt å...att ha mamma me...suck! Min lilla tjej håller på att bli stoooor....  





        

Av Therese Nilsson - 19 augusti 2010 11:01

Tänkte slänga in en bild på hur magen ser ut nu när jag är i v29...


 


Moa tycker de e väldigt mysigt och kramas me min stora mage      





Av Therese Nilsson - 18 augusti 2010 12:31

Oj vilken duktig tjej jag hade idag:)

Hon var ju till tandläkaren före sommaren och fick veta att hon hade ett hål som skulle lagas plus tandställning ( en stålbåge bakom överkäken) och det hade hon tid för idag... oj så hon gruvat sig! Och inte blev det väl bättre av att hon haft en så opedagogisk mamma som har skrämt henne med borrning å tandläkare när hon inte velat borsta tänderna ordentligt...usch, fy mig!! Gu vilket dåligt samvete ja hade när det visade sig att hon hade hål:( Det var bara å säga att man ljugit hela tiden, att de inte är farligt lr gör ont...men inte trodde hon på mig nu e å de förstår ja..

Men det gick skitbra!! hon var jätteduktig   borrade t.o.m utan bedövning ( vilket jag vägrar för ja har sån tandläkarskräck) och tandläkaren talade om hela tiden va hon gjorde....fast hon hade väl iofs inget val då Moa frågade hela tiden:)

Så stolt över min tjej!:)

 

Det blev dock ingen tandställning då en tand inte växt klart än så vi skulle avvakta ett år...

 

 

................................

Av Therese Nilsson - 14 augusti 2010 17:00

Jo, men de går ju sådär superbra för mig å skriva här:) Lr va tycker ni..hihi

Näe, har faktiskt inte haft tid och lust... Har jobbat som en tok för att jag skulle kunna vara ledig v31 då vi var i rättvik:)

Det var en supervecka på classic car week tillsammans med syster och hennes familj, toppenväder och toppensällskap, vad mer kan man begära? ja just de, det fanns ju gott om snygga bilar oxå!  

Jag och Jonas träffades ju på classic car week oxå så därför känns det ännu mera speciellt att åka dit varje år   Nästa år har vi ju vår lilla skrutt med oxå, som för övrigt är en väldigt livlig bebis...börjar nästan bli lite öm i magen, som att man skulle ha blåmärken på insidan lixom...men h*n får sparka hur mycket h*n vill för då vet jag att h*n lever iaf!! Är nog väldigt nojig på de efter missfallen...  

 

Iaf så kom vi hem i lördags... På söndagen fyllde jag år och blev utbjuden på en jättegod middag av min käre sambo   Sen har jag jobbat varje dag sen dess...jobbar just nu å de e alldeles för varmt för de!! Imorn är ju sista dan på sommarviket och det känns lite vemodigt...men jag har fått några extra pass till veckan iaf så de e bara å hålla tummarna att de blir fler!

Imorgon kommer min lillskrutta hem från sin pappa oxå...guuuu så jag saknar henne när hon är borta! Men nu blire som vanligt igen:)

 

Nu ska ja gå å svettas vid spisen så de boende får nån kvällsmat:)

 

................

Presentation


Jag är en glad å öppen tjej som skriver om livet som mammaledig småbarnsförälder:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards