Alla inlägg under september 2010

Av Therese Nilsson - 16 september 2010 18:59

Idag hare varit en sån där riktigt jäkla trökdag!

De började väl egentligen me att man sov som en kratta inatt å sen uppe me tuppen å skicka skruttan till skolan.. Resten av dan har ja bara varit på allmänt dåligt humör, ont överallt...knän, höfter å rygg, rastlös men ändå inte haft nå lust att göra nå osv.. I hate såna dagar!! Å inte blire väl bättre av att Jonas jobbar eftermidda den här veckan heller å är borta hela em å kvällen..

Usch vilket klagande de blev nu  

Ibland längtar ja bara så mycke hem till arbrå...där känner man sig hemma och har gamla kompisar som känner en utan å innan..där kunde man ju få lite besök ibland iaf...  

 

Näe, nu ska ja gå å dra nå gammalt över mig till ja blir på bättre humör...

 

 

Av Therese Nilsson - 14 september 2010 19:33

att slänga in några ord här medans ja väntar på att få hämta Moa på barngympa..

I lördags åkte ja me syster och bror och hälsade på mamma i Frövi  

Det va så himla skönt att få träffa henne och se hur hon mådde! Framför allt att kunna sitta och prata med henne utan att hon är onykter lr bakfull.. Hon mådde trots omständigheterna bra iaf..lr så bra hon kan må.. Vill gärna hälsa på henne så fort som möjligt igen men det är ju en bit att åka tyvärr:( men i början av december har vi funderingar att åka igen iaf:) Vi sov kvar på ett hotell i Lindesberg, hade ju kunnat åkt hem å egentligen men min kropp pallar inte riktigt att sitta i en bil en hel dag  


Idag var vi iväg på ultraljudskontroll igen. För att kolla tillväxten och vattenmängden.. Allt såg bra ut me knodden men vattenmängden hade ökat, hade toookmycke vatten tydligen.. Så vi fick sätta oss i väntrummet igen då barnmorskan ville rådfråga en läkare för säkerhets skull och efter 40 min så kom de en läkare som oxå ville kolla... shit!! va de enda som for igenom mitt huvud då...de e nå fel på barnet!! Han förklarade (på väldigt knagglig svenska) att det kan vara en missbildning på barnetnär man har så mycke fostervatten, en missbildning som gör att det inte har nån magsäck....de är liksom igenväxt så barnet inte kan svälja utan bara kissar å kissar... Men det fanns en magsäck!! snacka om orolig man hann bli där..

Då fick vi veta att när man har så mycke vatten som töjer ut livmodern så "protesterar" den genom sammandragningar och värkar i förtid...alltså har jag risk för förtidsbörd. Då han var rätt dålig på svenska så tyckte Jonas han sa förtidsdöd! stackarn! inte konstigt att han vart så blek, å sa inget heller förns vi kom ut därifrån:(

Iaf så kan det typ bli när som helst, vilket inte är så bra.. Fick därför en spruta idag som ska skynda på mognaden av lungorna hos bebisen, ska in och ta en till imorronbitti. Usch, tycker inte om sprutor men va gör man inte?!


Aja, nu håller vi tummarna att liten stannar därinne iaf minst 3 veckor till  


Nu ska jag åka å hämta storskruttan och få in henne i duschen:)



Kramiz

Av Therese Nilsson - 6 september 2010 11:49

Förra veckan ville Moa så gärna visa mig Öråstornet.. Ett utkikstorn som dom besökt me skolan. Så jag packade korv å grejer och tog med Moa och en kompis dit:)

Det var en liten bit att gå i skogen innan man kom fram och när jag såg tornet tänkte ja att där kommer ja aldrig våga gå upp!! Det var lixom "lutande stegar" lr hur ja ska förklara som man fick klättra upp för... Jag trodde ju att de skulle va väggar lr nåt sånt ja så man inte såg hur högt man va förns man kommit upp   ack så fel ja hade..hehe Är ju så himla höjdrädd ja å värre e de väl för att man är med barn å kan ja tro....så jag vågade mig bara upp till första avsatsen på ca 5 meter:) Men jänterna vågade sig högre dom! Ända upp till toppen som är 18 m högt upp!:)

Moa på väg upp:)


   

Högt är de!


     

Jag höll mig till korvgrillningen ja:)

 

De värmde i mammahjärtat när Moa sa " de här är livet de! Att få vara på utflykt å grilla korv å ha en kompis med sig! Och med mamma" Gostintan min  

 

I lördags åkte ja, Moa, systra mi och hennes Linus till Birsta city och Ikea.. Jag handlade lite smått å gott till bebben som skötbord, gardiner, påslakan, badbalja och lite sånt:) Moa hittade en lampa hon ville ha å så blev de ett par skor och lite smycken:) Kul å shoppa lite  

 

Knäppte ett kort på magen idag.. är i v 31:)

  

Har trott hela tiden att det är en lite pojk ja men nu börjar ja ångra mig för ja bär så himla högt å de gjorde ja me Moa me:)

Va tror ni??

 

ha en bra dag alla!

 


Presentation


Jag är en glad å öppen tjej som skriver om livet som mammaledig småbarnsförälder:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards