Alla inlägg under november 2010

Av Therese Nilsson - 30 november 2010 18:22

Ja, så gammal är Saga idag  

Så idag gjorde vi premiär på stan och shoppade lite tillsammans me Fia:) Och Saga bara sov å sov så de va ju inga problem och ha med henne på stan heller  

Tänkte att jag skulle försöka handla lite julklappar men de blev inte mycke handlat e..har total brist på fantasi!! Vet inte alls vad ja ska köpa till Moa, de enda hon önskar sig är ju kläder... tips nån???!!!???


Ska till Sundsvall på måndag och koppla ur airbagen fram i bilen så de blir väl till å försöka hitta nå där..


Ha en trevlig kväll!



Av Therese Nilsson - 26 november 2010 18:17

Nog blev de svart på vitt för mig att jag har 10! kgs övervikt just nu när jag såg kortet i tidningen...

  

dubbelhaka gånger 3!!


lika bra å lägga upp bilden här så kanske ja blir lite extra peppad å kämpa bort dom där kilona:)

Och resten av min familj är ju världens finaste  




Av Therese Nilsson - 25 november 2010 19:20

Jo, de e väl dags för en sån kanske:) Har ju inte skrivit nåt sen lilla Saga kom till världen för lite drygt två veckor sen men det har lixom inte funnits tid, dagarna går för runt ändå!

Lite kort om förlossningen då kanske... Ja, den va ju inte så lång heller   Det var iaf tisdagen den 9 nov, de datum vi hade som förlossningdatum å ja tänkte ju absolut att vi inte får på just den dan för det är ju bara 5% som får på utsatt datum....så jag satte igång å baka:) Strax före14 gick vattnet mitt under bakningen..hehe så då ringde ja till Jonas å tyckte han skulle komma hem då han hade en bit hem men att han inte behövde skynda sig då ja inte hade nå värkar.. Vi kom in på förlossningen vid 15:45 å då blev ja kopplad till ctg och inte förns då började värkarna... Barnmorskan gick iväg en stund och skulle komma tillbaka sen och koppla loss mig så ja kunde gå runt lite i korridoren..men de gjorde bara ondare och ondare och när hon kom tillbaka vid halv fem var ja redan öppen 6 cm! så då bad ja om ryggbedövning...ville gärna prova de den här gången då ja inte hann de me Moa... Så narkosläkaren kom vid fem och försökte sätta katetern i ryggen men kom inte in mellan mina kotor  så han gick ut för att ringa en annan läkare...under tiden kände ja hur de började trycka på å lustgasen hjälpte inte alls!! så då kände dom igen och ja var fullt öppen och skulle börja krysta! Efter tre krystningar var hon ute, vår lilla Saga   3418 g tung och 54 cm lång:) och klockan va 17:52 så de gick fort! och jag fick klara mig utan bedövningen den här gången oxå  

 

Idag har ja haft Moa hemma då hon hade feber igår.. Hon var rätt pigg ändå så vi har julpyntat lite på nedervåningen och bakat pepparkakor:)

Egentligen skulle ja väl lagt mig och vila lite då Saga stökar väldigt på nätterna men ja kan lixom inte slappna av...vilket e väldigt synd för ja skulle verkligen behöva vila..

 

Slänger in en bild på sötnöten å..


Mina flickor       

Lite mörka kort men de e ju kväller:)

 

Nu ska jag agera lite mjölkkossa:)

 

 

....................

Av Therese Nilsson - 8 november 2010 09:59

Ja, de är imorron de....dagen D! De e då det är meningen att vi ska få tillökning i familjen men nja, ja vet inte ja....som de känns nu går ja väl över två veckor lr nå sånt;)

 

I fredags var Moa med på delsboritten... en "träningstävling" i distansritt:) Jag hade oxå velat pröva men de får bli nästa gång.. Moas klass red bara 3 km men det var nog lagom att börja me:) Självklart red hon Nisse  

 

  

Dom e sååå söta:)

 

 

Uppvärming...


   

redo för start:)


   

Å i mål kom dom och då va de dags för slutbesiktning och så fick hon ett diplom:)


Ja...hon har blivit en riktigt hästtjej min lilla donna..bara hästar i huvet  

I lördags åkte hon till sin pappa i dalarna och blir där hela veckan...kommer bli så tomt här hemma.. Hoppas hon gör skoluppgifterna hon fick med sig nu bara så hon inte hamnar efter i skolan..


Ha en bra dag!!


  

Av Therese Nilsson - 2 november 2010 16:30

Så va den helgen förbi å:) Helgerna går alldeles för fort!!

I lördags kom syster med pojkarna upp:) Liam skulle följa med Moa på halloween disco på bobygdsgården på kvällen:) Å självklart skulle de få klä ut sig och sminka sig:)

   Våra snyggingar:)

 

På söndan var vi på delsbos marknad å de va väl inge å hänga i julgran tycker ja...köpte lite lotter å så iaf..

 

Igår va ju första dan för skruttan på höstlovet, hon tyckte nog att de va rätt skönt å ligga å slöa å inte göra ett dugg på fm men sen tog rastlösheten över   då skulle det lekas doktor på mamma...vilket ju iofs passade mig bra eftersom jag bara behövde ligga och vara sjuk...hehe Men innan det var färdigt så satt hon och målade ett konstverk på min mage ist  

Otroligt snyggt må ja säga:)

Hade ju vart pricken över iet om ja fått värkar då å kommit in på förlossningen me denna snygga mage    


Nu ska ja mysa lite me skruttan framför tvn innan hon ska iväg till ridskolan. Hon ska på träff inför en distansritt som hon ska va me på me Nisse på fredag:) det är en träningstävling men för henne är det ju en riktigt tävling så jag får absolut inte ligga på bb då!!

 

Trevlig kväll på er alla:)

 

 

 


Presentation


Jag är en glad å öppen tjej som skriver om livet som mammaledig småbarnsförälder:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards