Alla inlägg under februari 2011

Av Therese Nilsson - 15 februari 2011 09:23

va skulle den här kylan komma tillbaka för?!?

Alldeles såhär lagom till man hade kommit igång me prommisarna om dagarna...nu tycker ja de e för kallt för å ta ut Saga.. Usch, blir sååå less! Men de e klart, va ju lixom vårväder i januari så då läre de väl bli vinter nu.. Tycker dagarna blir så himla långa å tråkiga när man inte kan gå ut å gå å få frisk luft..aja de e bara å stå ut..de kunde ju vart värre å, att ja skulle ha kallt inne å:)

Igår va de ju alla   dag.. Hade planerat att åka ner å handla nåt till Jonas å köpa nån goan mat men de försvann tydligen ur huvet på mig när Jonas frågade om han kunde ta min bil! Kom lixom på de liiiite för sent! Så ja va strandsatt i bobygda hela dan:( å fast ja vet att de inte spelar nån roll för Jonas om han får nå lr inte så fick ja så himla dåligt samvete för att ja inte gjort nå speciellt.. Så när Moa kom hem så bakade vi en kladd/kola kaka me chokladhjärtan på:) Och Moa hade gjort fina hjärtan till hela familjen   Till henne hade ja ju iaf hunnit köpt en film som hon så gärna ville ha:)

Eftersom jag har världens oromantiske sambo så förväntade ja ju mig inget av honom när han kom hem men han hade varit å köpt jättesäta nallar till oss alla tre:) goplutten min  

Så de blev ju en mysig dag trots allt;)

 

Idag är jag oxå utan bil då Jonas går en utbildning i sundsvall och min bil e ju lite skönare å åka långt i;) de blir långa dagar själv då han åker vid 6 och kommer hem vid 18.30-19...suck

 

Läre ta å pylsa på mig å gå ut å skotta undan lite snö så mammorna har nånstans å ställa bilarna imorn:)

 

Näe, ge mig sommar å cruising nu!!!

 

 

........................  

Av Therese Nilsson - 8 februari 2011 10:31

gu vilken tråk blogg ja har!! har ju inge roligt att skriva om ju...de e ju bara om hur trött ja e osv... Men de händer ju lixom inte sååå mycke spännande i mitt liv.. Men för de ska de inte sägas att jag inte är lycklig! För de e ja! nå otroligt lycklig med min familj! visst...mycke jobbigt e de oxå, allt e ju inte en dans på rosor...ja saknar mamma, vill bo närmare pappa och syskonen, ha några å umgås me...men jag vill inte klaga om de hela tiden e för i stort mår ja bra, väldigt bra!  

 

Nu väntar ja på att lilltjejen ska vakna, å de me ett bättre humör! hon har varit så gnällig sen vi klev upp i morse så ja hoppas de hjälper me lite sömn:) Men när hon har vaknat ska de bli en prommis:) Har ju fått en stegräknare av Jonas så jag bara måste ut å gå...hehe De blir ju lite peppning av att se hur mycket man gått under dan, man jagar ju steg ist för å sitta å lata sig:) Har ju fortfarande 7 gravkilon att gå ner men ja tar de me ro....försöker röra mer på mig å dra ner på sötsaker men nån "bantning" lr diet tänker ja inte ge mig in på då jag ammar:)

 

Nu ska ja kika på tradera lite, de e ju verkligen ett bra tidsfördriv:) kan bli lite dyyyrt bara  

 

  

Jag å min älskling för ett tag sen   världens bästa storesyster!!

 

 

Hej hej!

Av Therese Nilsson - 5 februari 2011 16:06

Ja men de e nog bara förnamnet till vad jag e nu...trött alltså;)

Saga har den senaste veckan fått för sig att hon ska äta varannan timme på natten...å ligger inte tutten i hennes mun just då på sekunden hon vill ha den så börjar hon grina i vild förtvivlan.. så det har varit låååånga nätter! tycker ja e mer vaken än sovande.. Men men, de ska väl kännas att man e småbarnsförälder antar ja.. Men man hör ju hela tiden att när de blir tre månader så vänder de för de mesta, de sover bättre, äter regelbundet, mer vaken...osv.. Men Saga blev ju 12 veckor i tisdags så hon har nog inte hört talas om de:)

 

Aja, nu ska här lagas lite middag:)

 

  

 

 

Presentation


Jag är en glad å öppen tjej som skriver om livet som mammaledig småbarnsförälder:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards