Alla inlägg under april 2012

Av Therese Nilsson - 23 april 2012 19:35

usch..idag har de varit en jobbig dag... Min lilla ögonsten   Saga   har opererat bort halsmandlar och polyper. Hon och Jonas åkte halv sju imorse, jag följde inte med då lilla Alva ju har kolik och ha med en skrikande bebis när man vill ägna sig åt Saga är ju ingen höjdare tycker ja.. Samtidigt som det är jobbigt och vara med, se sövning och alla provtagningar så är det jobbigt att gå hemma och vänta oxå...inte veta vad som händer och hur hon mår. Så den här dan tycker jag gått otroligt långsamt! Men nu är det iaf klart..hon ligger på barnavdelningen med dropp och är väl rätt trött fortfarande men vill upp å springa vilket inte går så bra med droppet så då är hon ganska nöjd å sitta i pappas knä oxå   Längtar tills imorron när dom kommer hem!!


Som jag lovade i förra inlägget tänkte jag visa lite bilder på gården vi köpt. Det är Jonas pappas föräldrahem som heter Bärs. Få inte en chock av bilderna för det är mycket att göra här! vi är inte sysslolösa iaf:) (å plus 3 barn på de) hehe :)

 

Bostadshuset:)


 

gamla bostadsdelen ihopbyggt med ett stall..


 

gamla stallet..


 

logen


 

"nya" stallet som sitter ihop med logen men som numera blivit ett garage:)


 

stallet som det såg ut innan! nu är det en vägg ungefär det kortet är taget och avdelat till garage på ena halvan och två stora boxar ist för spiltor på den andra halvan:)


Ja, vi har ju en del att göra som sagt:) Men vi trivs än så länge och det är huvudsaken:)

Nu läre ja gå å ta in pållar innan Alva tycker de e dags å äta igen..

Har lovat Moa att hon får göra inlägg i den här bloggen ibland så bli inte förvånade om de dyker upp nåt inom en snar framtid  


Ha det gott!!!



Av Therese Nilsson - 18 april 2012 13:09

Måsta ju bara in å checka läget här;) Har ju inte skrivit en rad sen juni tror ja de va! Men de har ju hänt så otroligt mycket och jag har absolut inte haft tid att sitta å skriva...:( Det är ingen ide jag börjar skriva om allt som hänt sen dess för de tar då en jäkla tid de, men ni som känner mig vet ju ändå:) Det blir inte så långt inlägg nu heller då Saga vaknar när som helst, hon har sovit i 3(!) timmar nu...å ja tänkte att om ja sätter mig å skriver lite så kommer hon vakna så jag får skopa i henne lite lunch:) lr ja...mata får ja ju inte så hon får skopa in lite lunch själv:p

Ska försöka hålla liv i bloggen nu så det blir ett lite längre inlägg nästa gång och så lägger ja in lite bilder på vårat renoveringsobjekt som vi köpt så ni som inte vet får se hur vi bor  

 

Nu pockar Alva på min uppmärksamhet så ja får fortsätta senare:)

 

Hej hej så länge!

Presentation


Jag är en glad å öppen tjej som skriver om livet som mammaledig småbarnsförälder:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards