Direktlänk till inlägg 23 april 2012

En lång dag....

Av Therese Nilsson - 23 april 2012 19:35

usch..idag har de varit en jobbig dag... Min lilla ögonsten   Saga   har opererat bort halsmandlar och polyper. Hon och Jonas åkte halv sju imorse, jag följde inte med då lilla Alva ju har kolik och ha med en skrikande bebis när man vill ägna sig åt Saga är ju ingen höjdare tycker ja.. Samtidigt som det är jobbigt och vara med, se sövning och alla provtagningar så är det jobbigt att gå hemma och vänta oxå...inte veta vad som händer och hur hon mår. Så den här dan tycker jag gått otroligt långsamt! Men nu är det iaf klart..hon ligger på barnavdelningen med dropp och är väl rätt trött fortfarande men vill upp å springa vilket inte går så bra med droppet så då är hon ganska nöjd å sitta i pappas knä oxå   Längtar tills imorron när dom kommer hem!!


Som jag lovade i förra inlägget tänkte jag visa lite bilder på gården vi köpt. Det är Jonas pappas föräldrahem som heter Bärs. Få inte en chock av bilderna för det är mycket att göra här! vi är inte sysslolösa iaf:) (å plus 3 barn på de) hehe :)

 

Bostadshuset:)


 

gamla bostadsdelen ihopbyggt med ett stall..


 

gamla stallet..


 

logen


 

"nya" stallet som sitter ihop med logen men som numera blivit ett garage:)


 

stallet som det såg ut innan! nu är det en vägg ungefär det kortet är taget och avdelat till garage på ena halvan och två stora boxar ist för spiltor på den andra halvan:)


Ja, vi har ju en del att göra som sagt:) Men vi trivs än så länge och det är huvudsaken:)

Nu läre ja gå å ta in pållar innan Alva tycker de e dags å äta igen..

Har lovat Moa att hon får göra inlägg i den här bloggen ibland så bli inte förvånade om de dyker upp nåt inom en snar framtid  


Ha det gott!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Nilsson - 6 april 2013 19:17

          Hej alla läsare! Jag har inte skrivit på ett tag! Inatt sov jag hos farmor. Inatt sover jag hemma. Jag trode att det var vår, men tydligen inte! Det snöar ju nu, TRÅÅÅÅK!!!!!! på måndag börjar jag i skolan igen:( änktar efter kompisarna m...

Av Therese Nilsson - 26 oktober 2012 17:42

Nu är det höst lov jippi :) just nu sitter jag i bilen å är på väg till moster. Jag ska sova där inatt:) Imoron kommer pappa och hämtar mej där. Ska bli skönt att komma ner till Dalarna:) hoppas snön kommer snart! / Moa...

Aj!

Av Therese Nilsson - 5 oktober 2012 16:30

Hejsan! Jag har väldigt tråkigt , p.g.a att jag har fott en spik i foten:(. Jag ska försöka rida ikväll:/ Men det kommer bli svårt för att jag knappt kan gå. Hoppas jag blir bättre, så jag kan gå. Ha en fortsatt bra dag alla! / Moa...

Av Therese Nilsson - 2 oktober 2012 17:01

Efter skolan hade jag utveklins samtal, sen skulle vi hämta saga på dagis och sedan hem . Då jag åt något sedan vidare till tandläkaren. Pusst. Okså ska mamma ha me&i party. Men nu läre jag gå ut och mocka ha det bra! / Moa...

Av Therese Nilsson - 15 september 2012 08:21

Vi har börjat i skolan, jag började i fyran. Vi har en ny fröken som heter ana. Igår efter skolan följde jag med Marta hem, vi hållde på med hennes hästar och hundvalpar, dom va så söt!! Ha en bra dag alla! :) / moa...

Presentation


Jag är en glad å öppen tjej som skriver om livet som mammaledig småbarnsförälder:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards