Direktlänk till inlägg 25 november 2010

uppdatering!

Av Therese Nilsson - 25 november 2010 19:20

Jo, de e väl dags för en sån kanske:) Har ju inte skrivit nåt sen lilla Saga kom till världen för lite drygt två veckor sen men det har lixom inte funnits tid, dagarna går för runt ändå!

Lite kort om förlossningen då kanske... Ja, den va ju inte så lång heller   Det var iaf tisdagen den 9 nov, de datum vi hade som förlossningdatum å ja tänkte ju absolut att vi inte får på just den dan för det är ju bara 5% som får på utsatt datum....så jag satte igång å baka:) Strax före14 gick vattnet mitt under bakningen..hehe så då ringde ja till Jonas å tyckte han skulle komma hem då han hade en bit hem men att han inte behövde skynda sig då ja inte hade nå värkar.. Vi kom in på förlossningen vid 15:45 å då blev ja kopplad till ctg och inte förns då började värkarna... Barnmorskan gick iväg en stund och skulle komma tillbaka sen och koppla loss mig så ja kunde gå runt lite i korridoren..men de gjorde bara ondare och ondare och när hon kom tillbaka vid halv fem var ja redan öppen 6 cm! så då bad ja om ryggbedövning...ville gärna prova de den här gången då ja inte hann de me Moa... Så narkosläkaren kom vid fem och försökte sätta katetern i ryggen men kom inte in mellan mina kotor  så han gick ut för att ringa en annan läkare...under tiden kände ja hur de började trycka på å lustgasen hjälpte inte alls!! så då kände dom igen och ja var fullt öppen och skulle börja krysta! Efter tre krystningar var hon ute, vår lilla Saga   3418 g tung och 54 cm lång:) och klockan va 17:52 så de gick fort! och jag fick klara mig utan bedövningen den här gången oxå  

 

Idag har ja haft Moa hemma då hon hade feber igår.. Hon var rätt pigg ändå så vi har julpyntat lite på nedervåningen och bakat pepparkakor:)

Egentligen skulle ja väl lagt mig och vila lite då Saga stökar väldigt på nätterna men ja kan lixom inte slappna av...vilket e väldigt synd för ja skulle verkligen behöva vila..

 

Slänger in en bild på sötnöten å..


Mina flickor       

Lite mörka kort men de e ju kväller:)

 

Nu ska jag agera lite mjölkkossa:)

 

 

....................

 
 
Ingen bild

Lina

25 november 2010 19:50

Gud vilka fina kort! Vilka söta flickor du har Tessan! Jag är så avundsjuk på dig ;) Jag ska se till så Joel också vill ha barn snart ;) haha. Hoppas allt är bra med er! Kramar

 
Tessan

Tessan

25 november 2010 19:55

Tack Lina:) Ja, de tycker ja att du ska! Joel skulle ju bli en bra pappa han:) å du mamma me för den delen:) Du får lura me han hit å komma å hälsa på nån dag... Hoppas allt e bra me er me! kram kram

http://www.tessan79.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jennie

25 november 2010 21:54

Vilken sötnos! :) Grattis ännnu en gång!
Så "skönt" att de gick så bra o fort me förlossningen, helt otroligt! En annan fick ligga nästan 2 dygn!!!
Lång hon va! Blir en fotomodell dedär då! ;)
Ha de så bra o hoppas du kan koppla av o vila! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Nilsson - 6 april 2013 19:17

          Hej alla läsare! Jag har inte skrivit på ett tag! Inatt sov jag hos farmor. Inatt sover jag hemma. Jag trode att det var vår, men tydligen inte! Det snöar ju nu, TRÅÅÅÅK!!!!!! på måndag börjar jag i skolan igen:( änktar efter kompisarna m...

Av Therese Nilsson - 26 oktober 2012 17:42

Nu är det höst lov jippi :) just nu sitter jag i bilen å är på väg till moster. Jag ska sova där inatt:) Imoron kommer pappa och hämtar mej där. Ska bli skönt att komma ner till Dalarna:) hoppas snön kommer snart! / Moa...

Aj!

Av Therese Nilsson - 5 oktober 2012 16:30

Hejsan! Jag har väldigt tråkigt , p.g.a att jag har fott en spik i foten:(. Jag ska försöka rida ikväll:/ Men det kommer bli svårt för att jag knappt kan gå. Hoppas jag blir bättre, så jag kan gå. Ha en fortsatt bra dag alla! / Moa...

Av Therese Nilsson - 2 oktober 2012 17:01

Efter skolan hade jag utveklins samtal, sen skulle vi hämta saga på dagis och sedan hem . Då jag åt något sedan vidare till tandläkaren. Pusst. Okså ska mamma ha me&i party. Men nu läre jag gå ut och mocka ha det bra! / Moa...

Av Therese Nilsson - 15 september 2012 08:21

Vi har börjat i skolan, jag började i fyran. Vi har en ny fröken som heter ana. Igår efter skolan följde jag med Marta hem, vi hållde på med hennes hästar och hundvalpar, dom va så söt!! Ha en bra dag alla! :) / moa...

Presentation


Jag är en glad å öppen tjej som skriver om livet som mammaledig småbarnsförälder:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards