Alla inlägg under januari 2011

Av Therese Nilsson - 25 januari 2011 12:32

guuu va veckorna bara springer fram! Nu är Saga redan 11 veckor!:) snart är hon väl 14 å ber mig hålla käften..hehe Igår började vi iaf på babysim, de va jättemysigt:) Saga gillade de ända tills hon skulle ligga på rygg och sen va de kört så då va de bara å kliva upp:) Men de e bara å träna på de...sista gången om 8 veckor så ligger hon säkert där på rygg:)

 

På torsdag fyller Moa 9 år! Fatta! 9 år! va säger de om mig då...ja kan ju inte låssas att ja e 20 längre..hehe Tyckte ju nyss att Moa va lika liten som Saga e nu ju.. dom växer upp alldeles för fort, tycker inte man hinner me å ta tillvara på tiden..

Ikväll ska jag och Moa på ridskolan på info om distansritts satsning:) Spännande:) Kanske blir Sagas premiär på ridskolan om inte hon får stanna hemma, har inte bestämt mig än.. På ett vis vill jag ju göra nå själv med Moa men samtidigt så kan de bli några timmar å då sprängs mina tuttar  

 

näe...ja har egentligen inge vettigt å skriva! försöker bara dryga ut tiden lite innan ja ska ta itu me alla måsten:)

  mina döttrar  

 

 

lilla charmtrollet:)

 

.............................................

 

 

    

Av Therese Nilsson - 19 januari 2011 15:27

ja så gammal har lillskruttan blivit nu:)

Tiden går ju sååå fort! Va å vägde å mätte henne igår...5,4 kg och 61,5 cm lång är hon nu:) Dagarna går för runt här, tycker inte man gör nå men samtidigt går dagarna jäkligt fort! I måndags var vi på babysims information i Iggesund och på måndag börjar vi, kommer bli myspys tror ja:) Skönt å ha nå å gö me! Har ju mammagruppen varje vecka å så börjar vi på bad nu så då har man ju lite å gö å de gillas skarpt!  

 

Saga har sovit oroligt inatt så min sömn är ju lätträknad...trodde inte ja skulle komma iväg på mammaträffen imorse men de gjorde ja å tur de för de va himla trevligt å skönt å få babbla av sig lite   Men nu känner ja hur trött ja verkligen är, men Jonas jobbar kväll så vila blir de ju inte:( Får försöka hålla igång ist så ja inte känner hur trött ja e....

 

Hej hej

Av Therese Nilsson - 12 januari 2011 13:12

Nu är lillskruttan redan 9 veckor! Tiden bara springer iväg tycker ja!

Igår hade vi mammaträff:) 9st novemberbebisar och deras mammor träffades hemma hos Stina:) riktigt riktigt trevligt och så himla skönt att träffa andra i samma "sits"! de vart prat om ammning,sovning, förlossning, tillägg...ja allt! Skönt å höra hur andra har de, att man inte är ensam och man kan få tips! Jag behövde verkligen detta kände ja:) e ju rätt ensam här ute i bobgygden  

Ser fram emot nästa vecka:)


 Tänkte jag skulle slänga in lite blandade bilder:)

Mycke snö på gårn är de! har skottat en gång till kaninerna:)


 

Moas lekstuga:)


   

En bild ja tog på lillvallen, tyckte den blev rätt häftig:)


Avslutar med en bild på min lilla "tant" i pappas knä:)

   


Nu ska jag mata lill   sen ska vi nog ta en liten prommis:) Senare ikväll ska ja iväg å simma har ja tänkt så då blir de premiär för Jonas å va hemma själv me Saga:) de går säkert bra trots att hon är otroligt mammig just nu...


pöss!


    

Av Therese Nilsson - 6 januari 2011 11:49

Jag är ju otroligt duktig me bloggandet just nu...lr inte då:) Men de finns lixom ingen tid!! Saga låter inte sin mamma sitta vid datan om dagarna   Igår testade vi badhuset för första gången, fick ju åka till iggesund då det inte finns nån varm bassäng i Delsbo.. Det gick jättebra! mycke bättre än ja trott så de kommer vi göra fler gånger:) och Moa tyckte det var roligare på badhuset där oxå, fanns ju både trampolin, en liten rutschkana och bubbelpool   I Delsbo finns de ju ingenting...en bassäng bara...trööök!

På vägen hem tänkte ja gena och åka in djupdalsvägen (en liten grusväg för er som inte vet) och får möte me en lastbil! Visste ju att ja åkt förbi en mötesplats för en liten stund sen å backar....ska tilläggas att ja inte såg nå bakåt då ja hade en barnvagn i vägen å såg väl sådär i backspeglarna då de va mörkt å backlysena skapligt täckta me snö...å precis där ja tänkt stanna svänger ja för mycke och rakt upp i snödrivan backar ja   Men lastbilen kom förbi iaf och så va de två bilar bakom....men Petter som körde lastbilen anade nog att ja satt fast för han stannade.. Dom försökte knuffa men då bilen är bakhjulsdriven och det var bara is under dom så kom ja inte en centimeter:( Så Petter satte fast mig i lastbilen å drog bakåt:) Tur att de finns snälla lastbilschaffisar och lite roligt hade han nog åt mig oxå   Så hem kom ja trots stressade förare som tyckte vi skulle skynda oss då han kom å hade bråttom...hoppas han själv kör fast nån dag!! surgubbe!!

 

Nä, nu ska ja sätta på en tvätt då Saga lagt av två kaskadspyor på mig idag...å tvätt fanns de innan å  

 

Hej hej!  

 


Presentation


Jag är en glad å öppen tjej som skriver om livet som mammaledig småbarnsförälder:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards